Celé to začalo v Česku v roce 2013. Stovka mužů se tehdy rozhodla na měsíc přestat pít alkohol. Důvody byly zdravotní: čeští muži se léta drželi na vrcholu globálního žebříčku a pili třikrát víc než světový průměr. Deset let poté kampaň s názvem Suchej (nikoli suchý) únor zná 84 procent dospělých Čechů a k měsíční abstinenční výzvě se ročně připojují statisíce pijáků – podle jejích organizátorů loni kolem 900 tisíc. Devadesát procent z nich svou výzvu zvládlo udržet až do konce měsíce, 53 procent uvedlo, že ještě v květnu pilo méně. Spotřebu alkoholu v Česku snižuje kampaň řádově o jednotky procent, zněl závěr průzkumu mimo jiné na téma její účinnosti, který v roce 2020 provedlo Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.