Celé to začalo v Česku v roce 2013. Stovka mužů se tehdy rozhodla na měsíc přestat pít alkohol. Důvody byly zdravotní: čeští muži se léta drželi na vrcholu globálního žebříčku a pili třikrát víc než světový průměr. Deset let poté kampaň s názvem Suchej (nikoli suchý) únor zná 84 procent dospělých Čechů a k měsíční abstinenční výzvě se ročně připojují statisíce pijáků – podle jejích organizátorů loni kolem 900 tisíc. Devadesát procent z nich svou výzvu zvládlo udržet až do konce měsíce, 53 procent uvedlo, že ještě v květnu pilo méně. Spotřebu alkoholu v Česku snižuje kampaň řádově o jednotky procent, zněl závěr průzkumu mimo jiné na téma její účinnosti, který v roce 2020 provedlo Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.