U nás je pro mnoho lidí frankovka synonymem hospodského pití. Rakousko, jehož promyšlený marketing už oslavil úspěch s Veltlínským zeleným, vykročilo jiným směrem. K proslavení této odrůdy po celém světě. Díky nesporným kvalitám rakouských frankovek se konzumenti začínají o tuto odrůdu stále více zajímat.
V České republice je Frankovka sice objemem produkce jedno z nejčastěji viděných vín, obvykle v přívlastku pozdní sběr, ale její podíl v nových výsadbách červených odrůd klesá a stále stojí poněkud v pozadí, pokud je řeč o kvalitě. V letošním Salonu vín měla několikanásobně méně zástupců než třeba Cabernet Sauvignon a méně než Alibernet či Merlot, jejichž tradice pěstování v našich krajích je mnohem kratší.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.