U nás je pro mnoho lidí frankovka synonymem hospodského pití. Rakousko, jehož promyšlený marketing už oslavil úspěch s Veltlínským zeleným, vykročilo jiným směrem. K proslavení této odrůdy po celém světě. Díky nesporným kvalitám rakouských frankovek se konzumenti začínají o tuto odrůdu stále více zajímat.

V České republice je Frankovka sice objemem produkce jedno z nejčastěji viděných vín, obvykle v přívlastku pozdní sběr, ale její podíl v nových výsadbách červených odrůd klesá a stále stojí poněkud v pozadí, pokud je řeč o kvalitě. V letošním Salonu vín měla několikanásobně méně zástupců než třeba Cabernet Sauvignon a méně než Alibernet či Merlot, jejichž tradice pěstování v našich krajích je mnohem kratší.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se