Úspěch novinky na trhu se dá měřit nejen zvýšením prodeje, ale také rychlostí, s jakou se stejnou cestou pustí konkurence. V obou těchto parametrech je pivo plněné do PET lahví stoprocentním úspěchem. Přestože zpočátku jim sami spotřebitelé velkou šanci na úspěch nedávali.
„PET pro nás byla skutečně skulina na trhu a velké riziko. Nicméně jsme do toho rizika šli a vyplatilo se. Obdobně je tomu i u jiných produktů, které jsou s naší pivní kulturou do jisté míry neslučitelné, jak například pivní mixy,“ říká Jiří Hauptmann ze společnosti Heineken, která u nás přišla s plastem na trh jako první.
V „petkách“ se jako první prodávalo Starobrno a také jedenáctka Zlatopramen. „Zvlášť u Zlatopramenu jsme zaznamenali výrazný nárůst prodeje,“ popisuje úspěch v prvním roce PET lahví na českém trhu Jiří Hauptmann.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.