V Česku dochází k posunu generací. Dobře je to poznat zejména na pivním trhu. Smíchat si pivo s limonádou znamenalo ještě před pár lety vrchol pivního barbarství.
Dnes se pijou pivní mixy po statisících hektolitrech. Raketový nástup radlerů je ale jen jedním z důkazů toho, že se české pivní preference začaly měnit.
„Dochází k posunu generací,“ tvrdí Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. Vůdčí společenskou roli hraje totiž generace okolo pětatřiceti čtyřiceti let. Právě oni vypijí v celkovém objemu nejvíc piva, a proto určují pravidla hry na trhu. Od předchozí generace se liší jak nižším množstvím spotřeby, tak otevřeností k novinkám.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.