Celé to začalo v Česku v roce 2013. Stovka mužů se tehdy rozhodla na měsíc přestat pít alkohol. Důvody byly zdravotní: čeští muži se léta drželi na vrcholu globálního žebříčku a pili třikrát víc než světový průměr. Deset let poté kampaň s názvem Suchej (nikoli suchý) únor zná 84 procent dospělých Čechů a k měsíční abstinenční výzvě se ročně připojují statisíce pijáků – podle jejích organizátorů loni kolem 900 tisíc. Devadesát procent z nich svou výzvu zvládlo udržet až do konce měsíce, 53 procent uvedlo, že ještě v květnu pilo méně. Spotřebu alkoholu v Česku snižuje kampaň řádově o jednotky procent, zněl závěr průzkumu mimo jiné na téma její účinnosti, který v roce 2020 provedlo Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.