Nejlepší investiční známky se dokážou zhodnotit až o desítky procent ročně. I proto komunita filatelistů v českých podnikatelských kruzích kontinuálně roste. Ovšem koronavirová pandemie zažehla zájem o tento typ alternativních investic v nebývalé síle – přidali se menší investoři ze střední třídy.

Podle studie londýnské investiční společnosti Man Group Nejlepší strategie inflačních časů, která analyzuje krize, jakými svět prošel za posledních sto let, se známky osvědčily jako výborný uchovatel hodnoty hlavně v obdobích zvýšené inflace. Tu dokázaly překonat v průměru o devět procent a předčily investice do umění nebo vína. V Česku se známky těší větší oblibě než whisky, drahé hodinky nebo luxusní automobily. V byznysových kruzích se jejich sbírání stalo také otázkou prestiže a zábavy.

Slibné zhodnocení vložených peněz tak není zdaleka jediným důvodem zájmu investorů. „Známka je nejmenší dokument lidstva a každá nese příběh,“ vysvětluje zapálený filatelista Jaroslav Stuna, majitel firmy zabývající se automatizací a vývojem digitálních řídicích systémů MCAT Automation.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Postoj nadšených filatelistů k investicím do známek.
  • Co je vrcholem pro sběratele, jenž soutěží.
  • Postoj bank a investičních poradců.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.