Za necelé dva roky oslaví už 110 let, a kdo nezažil boom neonových nápisů v minulém století, může si dnes všimnout jejich nenápadné renesance. Psal se rok 1911, když si Georges Claude patentoval podezřele vypadající svítící trubice, z nichž se postupně stal fenomén doby. Hned poté neony vstoupily do každodenního života a především reklamy. Objevily se v cirkusových i divadelních představeních, restauracích, bistrech, bufetech, nádražích, obchodních domech i nočních podnicích. Nakolik zasáhly do života lidí v bývalém východním bloku, se rozhodla zmapovat fotografka Ilona Karwińska ve své knize Neon Revolution, kde ukazuje i několik snímků z Prahy. Ještě zajímavější je ale Muzeum neonu, které spolu s jeho ředitelem Davidem S. Hillem provozuje na periferii Varšavy. A plní ho exponáty, které vás, když nic jiného, přinejmenším oslní.


Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist