Pivních sklenic, které se od rozšířeného hrdla směrem dolů zužují, v nabídce českých pivovarů přibývá. Je to import tvarů typických pro jiné druhy piva, které do české pivní kultury přinášejí marketingová oddělení nadnárodních pivovarů?

Možná ano, ale možná je důvod prozaičtější. Proč některé značky čepují svůj ležák do skla, které by více slušelo třeba německému pšeničnému pivu? Možná i proto, že z rozšiřující se pivní sklenice se pije rychleji. Ukázal to i výzkum psycholožky Angely Attwoodové z univerzity v Bristolu. Svým dobrovolníkům nabídla pivo ve dvou různých sklenicích: v běžném válcovitém skle s rovnými liniemi a pak ve sklenici s mírně prohnutými stěnami, které se zužují směrem dolů.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.