Automobilky se musely loni smířit s propadem výroby a prodeje především kvůli nedostatku čipů i kvůli tomu, že je stále svírala pandemie. Existuje ale pár výjimek. Tou nejvýraznější je německý výrobce luxusních sportovních vozů Porsche, který loni zákazníkům po celém světě poprvé ve své historii dodal více než 300 tisíc aut, o 11 procent více než v roce 2020.

Velmi dobrá čísla pro stuttgartskou automobilku neznamenají jen vyšší zisky, mohla by je zhodnotit i jinak. Už delší dobu se mluví o tom, že se dceřiná firma Volkswagenu, jehož šéf Herbert Diess označuje Porsche za „perlu koncernu“, chystá vstoupit na frankfurtskou burzu cenných papírů. Většinovým vlastníkem koncernu, který je zároveň druhou největší automobilkou světa, zůstává s více než 53,3 procenta hlasovacích práv rakousko‑německý klan pokrevně spřízněných rodin Porsche­ových a Piëchových. Podle německých médií není žádným tajemstvím, že velký balík akcií společnosti Porsche AG chce získat právě on. Mělo by se tak stát prostřednictvím rodinné firmy Porsche Automobil Holding SE (zkráceně Porsche SE), která už na burze je a jejíž akcie jsou dokonce součástí prestižního indexu Frankfurtské burzy DAX. Není divu, rozhodujícím zdrojem příjmů holdingu Porsche SE je většinový podíl ve Volkswagenu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se