Tenhle text měl být původně jenom o „radostech“, které si skoro všichni užíváme s udělátkem zvaným autocorrect. Znáte to. Chcete něco napsat, příkladmo jako já nedávno „budeme v rejži“, načež se v textu, kvůli automatickým opravám, objeví „dušené v rejži“. Je to, aspoň pro mě, většinou legrace, ale někdy i trochu polízanice. Tož jsem se poptal přátel na sociálních sítích, jak to mají oni, co všechno jim autocorrect provádí. Odpovědí se sešlo požehnaně. Po většinu času jsem u nich brečel smíchy, leč nakonec z nich vyplynul ještě jeden, trochu vážnější závěr, který jsem původně vůbec na mysli neměl. Dostaneme se k němu na konec. Tedy pokud vydržíte, samozřejmě.

Nejdřív pojďme k tomu hlavnímu. Tedy k důkazům, že autocorrect je opravdu vypečené udělátko. Fauly, jichž se dopouští, lze roztřídit do několika skupin. Můžeme začít už od oslovení, protože systém zásadně odmítá akceptovat varianty jmen. Paní Alena Růžičková se například svěřila, že když, netušíc potenciální zradu, psala kamarádkám Lence a Monice, v oslovení se místo „Ahoj Moni, ahoj Leni“ objevilo „Ahoj Módní, ahoj Lesní“, což bylo samozřejmě možné vysvětlovat jako podprahovou jedovatost. Pořád je to ale o dost lepší než verze oslovení, kterou zaznamenala Klára Šimečková, které se „Ahoj Leničko“ automaticky přepsalo na „Ahoj lesbičko“. Zajímavou zkušenost s hravým autocorrectem má též paní Jarmila Charfreitagová, která vzpomíná na SMS komunikaci s instalatérem jménem Hanzlík, již zakončila nakvašená odpověď, že dotyčný sice příslušné sanitární zařízení opraví, ale Hajzlík se opravdu nejmenuje.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.