Řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC chce příští rok otevřít svoji první restauraci v Tibetu. Tato součást plánu expanze mateřské firmy Yum Brands v Číně přichází po řadě skandálů s potravinami a po marketingových chybách, které měly negativní dopad na tržby společnosti v zemi.
Restaurace by měla být otevřená v hlavním městě Tibetu, Lhase, v první polovině příštího roku. Bude provozována formou franšízy.
Yum Brands, které kromě KFC patří také řetězce Pizza Hut či Taco Bell, se nyní připravuje na oddělení svých aktivit v Číně do samostatné firmy. Čínská divize plánuje ztrojnásobit počet restaurací v zemi na 20 tisíc a získat více franšízových partnerů.
KFC zvažoval otevření restaurace v Tibetu již před více než deseti lety. Své plány nakonec v roce 2004 zrušil s tím, že by vstup do regionu nebyl ekonomicky uskutečnitelný. Proti plánům KFC se také postavil tibetský exilový duchovní vůdce Dalajláma, který je vegetariánem.
Yum má v Číně 6900 restaurací. Firmě se však v poslední době nedaří přilákat zákazníky, kteří hledají zdravější a lokální jídlo a výhodné nabídky na internetu. Dopad na hospodaření firmy má i ekonomické zpomalení v zemi.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist