Kdo se někdy nesetkal se salámem, ve kterém téměř chybělo maso, s kečupem, jehož drtivou část netvoří rajčata, ale obarvená jablka, či s nanuky, jejichž základem není smetana, ale rostlinný tuk?
A co teprve prošlé maso, které je znovu umyto, zabaleno a opatřeno novým datem spotřeby. Supermarkety a hypermarkety jsou plné surovin a pokrmů, které sice na první pohled vypadají nezávadně a v pořádku, ale jejich chuť je příšerná. A proč je lidé kupují? Důvodů je jistě celá řada, ale ten hlavní spočívá v ceně.
Podstatou byznysu hypermarketů je nakoupit co nejlevněji od zemědělců a co nejvýhodněji prodat. A protože jsou výkupní ceny stlačené na minimum, výrobce, který chce prodávat v hypermarketech, musí nabídnout velmi levné, a tedy značně podprůměrné zboží.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.