Takovou trvanlivost jako cibulák má máloco. Pod stejnou značkou se v Čechách nezaměnitelný modrobílý porcelán prodává letos už 100 let. Za tu dobu už byl různými generacemi zatracován i obdivován.

I když dnes na rozdíl od 70. let minulého století nepatří mezi módní trendy, v Dubí jím zdobí více než 660 různých tvarů včetně porcelánových figurek nebo vánočních ozdob s tím, že více než polovinu produkce vyvážejí až do Japonska nebo Číny.

Proč právě tam? Třeba i proto, že se tak tento dekor, který si většina Čechů intenzivně spojuje s domácí tradicí, vlastně vrací domů. Poděkovat za něj totiž nemůžeme ani tak lidovým tradicím českého venkova, jako rokokové vášni pro luxus a orientální umění, včetně (samozřejmě) porcelánu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se