Většina typických skleněných limonádových lahví, které putují do českých restaurací, má dnes jediné logo. Patří kolínské sodovkárně Koli. Rodinná firma za dvacet let porevoluční existence převzala řadu svých konkurentů, včetně tak známých značek, jako byly limonády Zátka nebo sodovkárna Příbram.
A daří se jí udržovat stabilní růst přes deset procent ročně. Ještě před dvaceti lety, když rodina přebírala areál v restituci, to ale na velký úspěch nevypadalo. Pro staronového majitele tehdy procházka po areálu sodovkárny s více než stoletou tradicí musela mít hodně hořkou příchuť. Místo, kde se sodovka vyráběla už od roku 1886 (jedno z prvních v Čechách), už původní úspěšný rodinný podnik moc nepřipomínalo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.