Během léta je to stále častější kulisa: lidé plující na českých rybnících a jezerech, ať už vestoje, vkleče nebo vsedě, na paddleboardu. Trend dokazuje i to, že prkna jsou za pár tisíc běžně k mání v Decathlonu, Lidlu nebo na Alze. Jan Rott, který podle vodáků patří k otcům paddleboardingu u nás, ale tvrdí, že paddleboard rozhodně není jen dražší lehátko na rybník.
Rott se stal v roce 2016 mistrem Evropy v paddleboardingu na divoké řece. Na paddleboardu jezdí zhruba od roku 2010, projel na něm dravé řeky v Evropě, USA nebo Chile a na podzim se chystá na Indus a jeho přítoky. Vyzkoušel snad všechny vodní sporty, na které si vzpomenete. Na vodu má ale mnohem méně času, než by se mu líbilo. Nejvíce času mu bere nábytkářská firma Rott, kterou přebral po svém otci. Vedle toho vede firmu Tambo, která prodává vlastní paddleboardová prkna a pořádá závody na paddleboardu, jako byl ten červencový v plavebním kanále v pražské Troji.
Ač se podnikání se stoly a paddleboardy může zdát na první pohled odlišné, má zajímavé pojítko. V obou případech Rottův byznys stojí proti daleko větším, masovějším firmám, které mají levnější výrobky. V prvním případě jsou to společnosti typu Ikea, v druhém Decathlon. Rottův mindset? V ničem nechce dělat konzum. „Konzum má tu nevýhodu, že si u něj stoly nebo boardy kupují lidé, které daný obor nezajímá a nemají v něm přehled. Člověk si koupí prkno za pět tisíc a vlastně ani neví, jestli ho chce,“ říká Rott v rozhovoru s HN. Druhým dechem dodává, že to nyní vypadá, že každý Čech má v kufru svého auta vedle stanu a vařiče i paddleboard.
Co se dočtete dál
- Jak správně na paddleboard a jaký vybrat.
- Proč je paddleboard takový trend.
- Konzumní život a boj proti němu.
- Co mu vadí na paddleboardech z Lidlu a Decathlonu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.