Je malý, plechový a jmenuje se Josef. Aby se vrátil domů, musí překonat spoustu překážek. Jenže pak ještě potká roboty teroristy a nezbude mu než bojovat, a to i za kamarádku Bertu...
Když firma Amanita Design v roce 2009 vydala počítačovou hru Machinarium, nejprve se nic zvláštního nedělo. Snad ani vývojáři a výtvarníci, kteří roky na projektu makali a také jej financovali z vlastních kapes, ani Adolf Lachman, který do příběhů odvážného robůtka Josefa v průběhu času jako grafik také naskočil, nemohli tušit, že o pár let později se prodané kopie hry budou počítat na miliony.
Je to už patnáct let a děti se zdají být stále okouzlené. Hned několik generací stojí frontu na lístky v pražské Ville Pellé a touží nahlédnout za plechové kulisy. Objevují tak i fantaskní svět Adolfa Lachmana.
Co se dočtete dál
- Kdy člověka na výstavě až zamrazí?
- Jak si autor vysvětluje úspěch?
- A co všechno na ní můžete vidět a zažít?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.