Je malý, plechový a jmenuje se Josef. Aby se vrátil domů, musí překonat spoustu překážek. Jenže pak ještě potká roboty teroristy a nezbude mu než bojovat, a to i za kamarádku Bertu...

Když firma Amanita Design v roce 2009 vydala počítačovou hru Machinarium, nejprve se nic zvláštního nedělo. Snad ani vývojáři a výtvarníci, kteří roky na projektu makali a také jej financovali z vlastních kapes, ani Adolf Lachman, který do příběhů odvážného robůtka Josefa v průběhu času jako grafik také naskočil, nemohli tušit, že o pár let později se prodané kopie hry budou počítat na miliony. 

Je to už patnáct let a děti se zdají být stále okouzlené. Hned několik generací stojí frontu na lístky v pražské Ville Pellé a touží nahlédnout za plechové kulisy. Objevují tak i fantaskní svět Adolfa Lachmana.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdy člověka na výstavě až zamrazí?
  • Jak si autor vysvětluje úspěch?
  • A co všechno na ní můžete vidět a zažít?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.