Slunce jasná světů jiných. Hvězda TOI 451, jež stojí ve středu zkoumané planetární soustavy, je v mnohém podobná našemu Slunci (na snímku).
Foto: Shutterstock
Tělesa v objevené hvězdné soustavě, jež jsou mnohem mladší než Slunce a Země, umožní zkoumat raný vývoj planetární atmosféry.

Kdybychom si Slunce představili jako 76letého muže, bude jeho nově objevený souputník starý jako dvouleté batole. Právě takový věkový rozdíl − ovšem v kosmických rozměrech − od sebe dělí naši Sluneční soustavu od soustavy hvězdy, jejíž existenci zdokumentovali vědci z americké vesmírné agentury NASA a vysoké školy Dartmouth College. Soustava se nachází v souhvězdí Eridanu, jednom z největších, která jsou viditelná ze Země. Astronomové hvězdu soustavy nazvali TOI 451 a podobně nepoeticky pojmenovali i trojici planet, které kolem ní obíhají: TOI 451 b, c a d.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

• Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.