Za výuku moderní historie jsou dnes zodpovědní výhradně pedagogové. To si podle rozsáhlého výzkumu, který loni připravil Ústav pro studium totalitních režimů ve spolupráci s agenturou Factum Invenio, myslí a potvrzuje přes osmdesát procent dějepisářů ze základních a středních škol včetně gymnázií.

Během výuky přitom učitelům nejde zdaleka jen o to, nahustit do žáků fakta. To považuje za nejdůležitější pouze 7 % z nich, zatímco pro čtvrtinu je hlavní naučit studenty vyhledávat a zpracovávat informace.

A řada pedagogů si dává i vyšší cíle. „Hlavním posláním dobrého učitele je vypěstovat v žácích imunitu vůči nesnášenlivosti, mindrákům a extremismu jakéhokoliv zabarvení, úctu k právu a demokratickým hodnotám a rozvíjet jejich kritické myšlení,“ shrnuje Petr Šimíček, učitel z ostravského Gymnázia Olgy Havlové a jeden ze zakladatelů portálu Moderni-dejiny.cz.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se