Praha: Chybí peníze i ochota dohodnout se
V Praze je blaze zní oblíbený slogan – o ježdění na kole po české metropoli to ale rozhodně neplatí, naopak. Jen těžko se hledá jiná oblast veřejného života, kde v posledních dvaceti letech nastal tak nepatrný pokrok jako v pražské cyklodopravě. Průjezd širším centrem Prahy na jízdním kole znamená stále víc než cokoli jiného životu nebezpečné dobrodružství, jehož podstatou je kličkování mezi auty po mizerném povrchu, zmatené značení a absolutní nedostatek i té základní cyklistické infrastruktury.
Že pro alespoň skromný rozvoj pražské cyklodopravy chybí také peníze, je nasnadě: 25 milionů korun vyčleněných pro tento účel na rok 2013 tvoří ani ne půl procenta z celkových dopravních investic města. Za to lze postavit nejvýše pět kilometrů cyklostezek a nic víc. V letech 2008 až 2011 šly do cykloinvestic v Praze zhruba trojnásobné částky. Odhaduje se přitom, že počet cyklistů pohybujících se po Praze na kole se každoročně zvyšuje asi o 15 procent.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.