Odbyt piv v obchodních řetězcích nebývale roste. V regálech supermarketů a hypermarketů jsou už k dostání kromě značek největších průmyslových pivovarů i piva všech regionálních výrobců a řetězce už podepsaly smlouvy s prvními z nejmenších minipivovarů.
Ty přitom donedávna s konkurencí nejlevnějších, většinou dovezených piv v hypermarketech nechtěly mít nic společného.
Minipivovary vaří většinou jen pro vlastní restaurace a za výrazně vyšší ceny, než jaká byla dosud nejobvyklejší pivní nabídka hypermarketů. Ukazuje se však, že zákazníci řetězců vyšší ceny akceptují – lahvové pivo a pivo v PET lahvích vychází totiž stále laciněji než točené v hospodách. V nich naopak prodej vytrvale klesá.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.