Křížek na rozcestí v malé obci Plchovice severně od Chocně ve východních Čechách jen dokresluje malebnou krajinu, kterou tvoří rozsáhlé zelené pastviny a také rozlehlý zemědělský areál, který sousedí s místním obecním úřadem. Několik hospodářských budov, dvůr a také velká dřevěná jízdárna jsou královstvím cestovatele, dobrodruha a v neposlední řadě podnikatele Pavla Habětína.
Na první pohled byste zde hledali sídlo mezinárodně uznávané značky spacáků a bund jen těžko. Až po vstupu do jedné z budov vám místnost plná zavěšených spacáků napoví. Warmpeace je v komunitě náročných horalů dodnes pojmem, své věrné zákazníky má ve Finsku, v Dánsku i jinde ve světě. Zemitý podnikatel firmu založil se svou ženou Alicí již na začátku 90. let, byli tak jedni z průkopníků outdoorového trhu v Česku. Ačkoliv dnes už v Česku nevyrábí a před mnoha lety zavřeli i svůj poslední pražský kamenný obchod, nadále prodají zboží za 70 milionů korun ročně. Vedle toho se z nich zhruba před 15 lety stali také farmáři, když hospodaří na 35 hektarech okolních pastvin, kde chovají mimo jiné 200 ovcí.
Historii vašeho podnikání datujete už do 80. let. Jak k tomu došlo?
Ano, začali jsme v 80. letech, ale to jsme nevěděli, že zakládáme firmu. Tehdy šlo o to mít vůbec to vybavení. Nebylo potřeba mít značku, bylo jedno, jak se to jmenovalo. Maximálně jsme si tam přišili nějaký odznak.
A to už tehdy jste dělali spacáky a bundy?
Přesně tak. Snažili jsme se tím pořídit věci, které u nás prostě nešly sehnat. Šili jsme spacáky pro sebe a naše kamarády. V naší cestovatelské komunitě se to rychle rozkřiklo. Vzali jsme peří od babičky, využili třeba staré peřiny a šili je svépomocí, aniž bychom o tom cokoliv věděli.
Co se dočtete dál
- Jaký je příběh značky Warmpeace.
- Proč Habětín přesunul výrobu do Číny.
- Jak na tom dnes značka je.
- Jaké další plány Habětín má.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.