Struny dětem
FESTIVAL, divadlo Minor, Novoměstská radnice i Vodičkova ulice, 28. až 30. 3.
Známý festival sází na kvalitní hudební a divadelní program vytvořený na míru dětem, ale také nabízí koncerty muzikantů, kteří před dětské publikum předstupují zřídkakdy. Letošní ročník zahájí jazzová oper(k)a O ztracené vodě, za jejímž vznikem stojí hudebnice Štěpánka Balcarová a divadelník Matěj Forman. „Legenda o vodě inspiruje zároveň celý doprovodný program festivalu. Lektoři si pokládají otázky, jak voda ovlivňuje náš život, jak ji musíme chránit,“ říká ředitelka festivalu Dana Syrová. A na tyto otázky budou hledat odpovědi i malí návštěvníci festivalu.
Zážitek z přírody. Umění v Praze na dvoře Rudolfa II.
VÝSTAVA, Musée du Louvre, Paříž, 19. 3. až 30. 6.
Doba uměnímilovného Rudolfa II. je spojována většinou s vrcholným manýrismem. Cílem výstavy, která byla ve středu otevřena v pařížském Louvru a na níž se podílela Národní galerie Praha, je však upozornit na méně známou podobu umění na rudolfinském dvoře – na tzv. naturalistický proud a jeho propojení s dalšími obory. Expozice představuje na stovku uměleckých předmětů, soch, maleb, grafik, vědeckých přístrojů, rukopisů a dalších děl, jež Rudolf II. objednal nebo zakoupil do své slavné kunstkomory.

Hodina ADHD
DIVADLO, kolektiv autorů, MeetFactory, premiéra 25. 3., reprízy 26. a 29.3.
„Jeden z nás měl ADHD partnera, jiný ADHD dítě ve školce. Mně ADHD vyšlo v online testu,“ říká spisovatelka Petra Hůlová a společně s hudebníkem Petrem Vrbou, výtvarníkem Pavlem Havrdou a tanečnicí Janou Látalovou se snaží na divadelní scéně vyjádřit prožité zkušenosti s „poruchou příjmu pozornosti“. Tvůrci přitom zdůrazňují, že ADHD je nejen diagnóza, ale rovněž inscenační princip: „Zkoumáme vrstvy příběhu a odlišné úhly pohledu protagonistů, ale také podoby naší pozornosti sahající od hyperfokusace přes paralelní pozornost až k unikavé roztěkanosti“.

Veřejně prospěšné práce
FILM, režie Vladimír Turner, distribuce Beginner’s Mind, v kinech od 20. 3.
„Každá akce ve filmu odkazuje k avantgardnímu potenciálu umění. Není dekorací, ale hnacím motorem bojujícím proti technokratickému vnímání světa,“ říká Vladimír Turner. Ve svém celovečerním debutu se ptá, zda je možné město vnímat a využívat jiným způsobem, než jak nám předepisuje legislativa či ekonomické tlaky. Zabývá se bytovou krizí, vizuálním smogem či developerskými projekty, a to prostřednictvím happeningů. Například je u toho, když se vytyčuje nový nejvyšší bod Prahy na navážce zeminy, která vznikla při stavbě technologického parku, tam, kde se kdysi selo obilí.

Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist