Jejich inscenace vyhrávají cenu za cenou, představení jsou vyprodaná krátce po spuštění rezervací a z písní k hrám se stávají hitovky. Divadlo Minor zkrátka patří k tomu nejlepšímu na rodinné divadelní scéně. Nyní ale vstupuje do zcela nové éry. Od září z něj po šestadvaceti letech odchází ředitel Zdeněk Pecháček (64) a otěže předává režisérovi „svých“ úspěšných inscenací. Pro HN prozrazuje recept na vybudování úspěšného divadla i to, v čem jsou čeští diváci specifičtí. 

Když jsem si četla rozhovory s vámi, překvapilo mě, jak zaujatě v nich mluvíte hlavně o skejtu, který jste do Česka se svými kamarády přivezl. Jste tedy spíše divadelník, nebo skejťák?

Myslím, že spíš starý skejťák. Cítím se tak, i když už dávno nejezdím. Ale tehdy za komunistů to byl takový vzdor, odpor proti mainstreamu a to ve mně zůstalo. Jednou jsem dokonce jel na skateboardu kolem Národního divadla, zašel jsem na představení a říkal jsem si, že to je hrůza, že divadlo bych fakt nikdy dělat nechtěl. Forma byla tak zastaralá, že jsem z toho byl normálně zhrzený. Zlomilo mě ale jiné představení o několik let později, to bylo v pražském Rubínu: Návod, jak hledat zlato. To bylo fenomenální a nastartovalo mě to k divadlu.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo vystřídá úspěšného ředitele.
  • Co stojí za úspěchem divadla.
  • Co nyní Zdeněk Pecháček chystá.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.