Nabídka, aby šla do seznamovací reality show Bachelor, dorazila devětadvacetileté Kláře Součkové loni v březnu v tu pravou chvíli. Byla čerstvě po rozchodu, přišla o práci a zvažovala, co dál. Během několikatýdenního souboje 18 žen o jednoho muže měla možnost najít novou lásku. Na účasti v pořadu ji ale lákala i možnost, že se zviditelní v televizi. Šestým rokem totiž bokem pracovala na své oděvní značce. Vedle zvýšení počtu sledujících na sociálních sítích a nabídek spoluprací od firem, které zpravidla účastníkům přicházejí, jí tak několikatýdenní účast v pořadu pomohla i nakopnout vlastní byznys.

Reality show nejen o vztazích, ale i vaření či přežití v divočině jsou u českých diváků dlouhodobě velmi populární. A co se samotné účasti v nich týče? Podle experta na influencer marketing Jonáše Čumrika platí, že je to nejrychlejší vstupní brána k tomu získat pozornost lidí. Jen několik ze soutěžících ale dokáže šanci využít ke svému prospěchu, potažmo výdělku. „Zpravidla šanci neumí zhodnotit 9 z 10 lidí. Do třech měsíců, maximálně půl roku, padne většina z nich v zapomnění,“ popisuje Čumrik, který se deset let věnuje tvorbě obsahu pro firmy, mimo jiné operátora T-Mobile, nápojáře Coca-Cola či e-shop Notino.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak reality show otevírají dveře do showbyznysu – příběhy lidí, kteří z účasti dokázali těžit.
  • Proč většina účastníků upadne do zapomnění během několika měsíců.
  • Casting directorka Barbora Adamcová popisuje, podle čeho se hledají hvězdy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.