Se školou jako dospělý nejdřív nechtěl mít nic společného – z té základní sám vyšel se čtyřkami, moc se mu nedařilo. Na učňáku sklouzl k závislostem, které několik let ovlivňovaly jeho život. Když se z nich dostal, začal nejdříve dělat preventivní programy pro děti, postupně se vzdělával v různých kurzech a dnes je Vít Hrbáček specialistou na vztahy ve třídě, živí se jako lektor. Mladým lidem rozumí, dokáže se do nich vcítit, získat důvěru a následně pracovat i s kolektivy, kde jsou vztahy hodně komplikované. 

Šikany ve školách přibývá a objevuje se už v těch mateřských. Podle Hrbáčka je víc na očích, protože se o ní více mluví, ale vidí i změnu ve výchově rodičů. Někteří mají podle něj pocit, že čím víc svobody dítěti dají, tím silnější osobnosti z nich vyrostou. Jenže je zapomenou naučit, že některé věci se nedělají, protože bolí, jsou nepříjemné, za hranou. „Když takové dítě přijde do skupiny 25 dětí, je ztracené. I sebesvobodnější systém má nějaká pravidla soužití,“ říká Hrbáček s tím, že když takovému dítěti spolužák nepůjčí hračku, je bezmocné, protože ho nikdo nenaučil, jak s takovou situací naložit, a jde do agrese.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak eliminovat agresivní chování a šikanu v kolektivech.
  • Proč mají některé děti potřebu ubližovat ostatním.
  • Co všechno se může změnit, když učitel vezme žáka za ruku.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se