Když se před pětadvaceti lety Karel Průša vydal do Chile, chtěl najít sudové víno, které by mohl do Česka dovážet. Jakmile ale ochutnal tříslovité plné víno Tarapaca, rozhodl se změnit plány. Cena i kvalita ho překvapily a on domluvil kontrakt, který předurčil byznys celé jeho rodiny. Dnes totiž prodá v Česku tři miliony lahví ročně, pro chilské vinařství je náš trh druhým nejsilnějším na světě. S úspěchem firmě pomohla mimo jiné i prodejní cena. Většina zákazníků si víno totiž koupí v akci. I když na něm tak obchodníci moc nevydělají, plní pro ně jiný úkol: láká zákazníky, aby do obchodu přišli. „Táta byl ve správný čas na správném místě. Načasování bylo tehdy ideální,“ vypráví Přemysl Průša z vinařské rodinné firmy Vinicola, který má import Tarapacy – jednoho z nejvíce dovážených vín v Česku – na starosti. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nahlédněte do zákulisí dění v Evropě a sledujte českou stopu v Bruselu. Odebírejte nejlepší newsletter v Česku věnovaný EU Ředitelé Evropy. Připravují ho pro vás každý týden Ondřej Houska a Kateřina Šafaříková.