Na pražském letišti Václava Havla zrovna přistává velký Boeing 737. Poptávka po létání se vrací, proto je pravděpodobně plný, s více než 160 pasažéry na palubě. Dosedl na Terminálu 2 a pracovníci aerodromu už pomalu chystají schůdky pro pasažéry, pro které míří po letištní ploše autobusy. O kousek dál, v prostorech Terminálu 3, takový ruch není. Startují odtud mnohem menší stroje. Především malé soukromé tryskáče třeba jen pro sedm pasažérů.
Na odlehlém terminálu, který je určený pro privátní (charterovou) a VIP přepravu, sídlí i společnost Aeropartner. Majitelem a šéfem je Richard Santus. Jeho firma poskytuje privátní lety – ať už třeba na dovolenou například na Maledivy, do španělských hor, na byznysové schůzky v Monaku nebo sanitní a ambulantní pro pacienty či s lidskými orgány.
Santus přitom nedrží jen knipl strategického řízení firmy, sám je vášnivým pilotem. Ať už moderních dopravních letadel nebo veteránů. Několikrát doslova krotil například slavný jednoplošník Miles M-14A Magister Mk, na kterém se při druhé světové válce cvičili českoslovenští piloti ve Velké Británii.
Jeho záliba je znát už při vstupu do zasedací místnosti firmy. Člověk má pocit, že se vrátil o osmdesát roků nazpět. Vyzdobena je do časů druhé světové války. Povrch stolu pokrývá detailní mapa Lamanšského průlivu oddělujícího Velkou Británii a Francii, sedačky jako by návrháři místnosti přímo vytrhli z letounů Royal Air Force (Britského královského letectva) sestřelujících ty nepřátelské, německou Luftwaffe. Stěny kolem dokola zdobí dobové fotografie pilotů a jejich strojů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.