Francie si může odškrtnout důležitou položku v boji proti americkým technologickým gigantům. Jako první na světě udělila tento týden pokutu firmě Google v případě složitých algoritmických procesů, které hodnotí, kde a jak nasadit on‑line reklamu. Google musí zaplatit v přepočtu 5,6 miliardy korun za to, že při prodeji reklamy upřednostňoval vlastní produkty a zneužíval tak své postavení na trhu on‑line reklamy. Dosavadní praxi prý americká firma změní.

Radost, že se Evropanům podařilo zkrotit amerického obra, je spíš předčasná. Snaha EU regulovat on‑line prostředí je teprve na začátku. Ale americké firmy se obávají toho, co přijde s navrhovanými unijními regulacemi, které chtějí narovnat on‑line tržní prostředí a zároveň moderovat především politický obsah – Aktem o digitálním trhu a Aktem o digitálních službách.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se