Kampaň spustila v létě výzva k blogerskému tripu, na kterou se přihlásilo více než 300 zájemců. V září dorazilo 15 vybraných cestovatelských blogerů a populárních fotografů na jižní Moravu, do Brna, Olomouce a do Kroměříže, aby poznali nejen tamní památky UNESCO, ale i speciality a tradice České republiky.
Z cesty, na které spolupracovaly město Brno, Centrála cestovního ruchu Jižní Morava a Střední Morava, město Olomouc a Kroměřížsko, publikovali účastníci po dva měsíce své příspěvky. Na blozích, Instagramu, Twitteru, YouTube a Naver TV. Příspěvky zhlédlo téměř 10 milionů lidí.
"V Koreji jsou sociální sítě mnohem rozvinutější a mají zde větší vliv než u nás. Průměrný Korejec se na cestách po zahraničí nejčastěji orientuje podle zkušeností dalších krajanů, které cíleně hledá na korejských sociálních sítích. Spoluprací s tamními blogery či cestovatelskými komunitami může centrála cestovního ruchu cíleně ovlivňovat preference jednotlivých turistů i napomáhat rozvoji destinací," vysvětluje Michal Procházka, ředitel zastoupení agentury CzechTourism v Koreji.
"Pro nás byla v kampani důležitá nejen tvorba kvalitních fotomateriálů, ale i samotná inspekční cesta. Při té nám blogeři pomohli představit infrastrukturu, se kterou se při cestování po jižní či střední Moravě setkali, nebo zázemí brněnské metropole. Vzhledem k existující jazykové i kulturní bariéře potřebují korejští turisté nalézt na sociálních sítích podrobnější návod, jak dojet například z Brna do Lednice přes Podivín," dodává Michal Procházka.
Kampaň byla zároveň příležitostí k představení nového spojení do Prahy, které nabízí od srpna letošního roku ze Soulu přes Dauhá aerolinka Qatar Airways. "V situaci vysokého nárůstu turistiky z Koreje je pro nás každé další nové letecké spojení důležité a vítané, navíc s partnerem, který má zájem o rozvoj naší destinace," uzavírá Procházka.
Počet turistů z Koreje prudce roste. Přijíždí více mladých žen ve věku 20 až 30 let, ale i rodin s dětmi či klientela, která si vybírá náročnější a kvalitnější produkty. Za první tři čtvrtletí roku 2017 přicestovalo do České republiky podle údajů Českého statistického úřadu 329 tisíc Korejců, z nichž více než polovinu tvoří právě samostatní cestovatelé, a jedna čtvrtina z nich směřuje mimo Prahu i do regionů. Korejští turisté cestu do Česka často kombinují s návštěvou Rakouska, Maďarska, ale například i Francie nebo Švýcarska.
Na to, jak korejští blogeři Moravu prezentovali, se podívejte tady, tady a tady.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist