Světový návrhář Karl Lagerfeld neposlal letos modelky v rámci pražských módních defilé na tradiční přehlídkové molo, ale mezi regály, které pro tuto příležitost vyrostly ve velkém výstavním sále pařížského Grand Palais.

"Minule jsme předváděli v umělecké galerii, což je takový supermarket pro bohaté, no a tentokrát jsme udělali skutečný supermarket," uvedl.

Hosté se tak před začátkem přehlídky mohli netradičně nechat vyfotit před regály plnými konzerv nebo lahví alkoholu či u nákupních vozíků. Všechny výrobky byly označeny logem značky Chanel, případně i nesly její jméno – například minerálka "Eau de Chanel".

Přehlídku zahájila britská topmodelka Cara Delevingneová, která byla oděna do objemného tvídového kabátu a růžového kompletu, na nohou barevné tenisky. Právě pestrobarevné kecky a šněrovací holínky v kolekci Chanelu na příští podzim a zimu zcela nahradily boty na podpatcích. "Líbí se mi, když jsou ženy jako muži: všichni chodí v nízkých botách," vysvětlil Lagerfeld.

Módní přehlídka v supermarketu je podle Lagerfelda "odrazem běžnosti v luxusu". "Pokud si vezmete něco velmi drahého a nosíte to stylem ,Podívejte, jak je to drahé‘, je to ordinérní. Tohle všechno je nutno nosit tak, jako by to byly džíny za sto eur, jinak to není elegantní," uvedl módní tvůrce.

Zároveň ale připustil, že sám do supermarketů nechodí, ale posílá si tam své lidi.