Kolem vína se roztáčí kolotoč nejrůznějších akcí. Vinařská turistika tak láká nejen v době vinobraní především na jih Moravy tisíce lidí. Podle spotřebitelského průzkumu, který právě pro tento region pro Vinařský fond ČR za rok 2012 zpracovala agentura Focus, některou z vinařských akcí navštívilo v nedávné minulosti 31 procent respondentů. Jen sedm procent jich na otázku, zda jižní Moravu navštívili v rámci vinařské turistiky, dalo jako odpověď jednoznačné ne.
Jak rychle stoupá popularita cestování za vínem, ukazují i počty akcí s ním spojené. „Během čtyř let se počet festivalů nebo vinobraní na jižní Moravě zdvojnásobil,“ říká Juraj Flamik z Nadace partnerství, která spravuje vinařské cyklostezky nebo organizuje festivaly otevřených sklepů. „Jen na jižní Moravě se jich koná zhruba šedesát, nabídka přitom stále sleduje poptávku.“
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.