Nápad francouzského podnikatele Xaviera Demeillierse se zrodil z postřehu, že během času na lahvích ve sklepích nápisy blednou a někdy se zcela ztrácejí, což může omezit jejich případný prodej na aukcích: „Když jsem pomáhal otci jednoho ze svých přátel s prodejem jeho sbírky vín, zažil jsem, jak některé kousky, například i excelentní Mouton-Rothschild, byly vinou skladování nečitelné nebo měly zcela ztracené etikety, prostě neprodejné.“

Dnes má Demeilliers se společníkem Maximem Brunetem firmu Ligne Vin, jež vinařům nabízí speciální fólii, kterou lze přilepit na etikety, a ochránit je tak proti důsledkům stárnutí. Dvanáct kusů vyjde na 19 eur.

Najít správnou látku nebylo snadné, postupně vyzkoušel více než 250 různých způsobů, jak vinné etikety ochránit. „Nakonec mě inspirovaly fólie používané na obrazovky mobilních telefonů. Ale i potom bylo třeba zkoušet, protože tyto monitory bývají ploché, zatímco lahve s vínem kulaté,“ popisoval Demeilliers své hledání listu Figaro. 

Jedním z důvodů, proč si mladý podnikatel myslí, že by mohl se svým nápadem uspět, je mimo jiné prudký rozvoj poptávky po cenných vínech v Číně. Podle znalců tamního trhu je pro mnohé Číňany nejen konzumace vína, ale už samotné vlastnictví lahví s prestižními etiketami důkazem dosaženého společenského postavení. 

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se