Podle pečlivé přípravy ochutnávky je zřejmé, že voda hraje v kulinářském zážitku důležitý part. Stůl ve sklepě pražského hotelu Mandarin Oriental je prostřený krepovým ubrusem v lososové barvě. Na něm jsou dvě řady ušlechtilých moků rozdělených podle obsahu kyseliny uhličité. Na vodním lístku je osmnáct vod ze šesti zemí, nejvíce z Francie, dále italské, české, dánské a skotské značky. Výběr uzavírá exotická voda Fiji z ostrovního ráje v Tichém oceánu, půl deci za více než dvě stovky.
„Když jídlo správně kombinujeme s vínem a vodou, vytvoříme chuťový akord,“ říká Pavel Winter, který pro hotelovou restauraci vodní lístek sestavil. Párování se řídí stejným postupem jako párování vín a jídla: „K mírnějším pokrmům na začátku menu zvolíme vína lehčího charakteru a podobně je to i s vodou. Měli bychom začínat s takovou, která není chuťově tak výrazná, obsahuje méně minerálních látek, má nižší pH, tím je kyselejší a svižnější. Takové vody mají funkci hydratační a osvěžující,“ vysvětluje čtyřiatřicetiletý hotelový manažer a sommeliér vody.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.