Spotřeba alkoholických nápojů v Česku klesá, lidé hledají spíš lacinější pití, ale na druhé straně pomalu přibývá skupina konzumentů, kteří si rádi připlatí za kvalitnější nebo nějaký "trendy" nápoj. Platí to pro všechny skupiny – pro víno, likéry a tvrdý alkohol i pivo. Společnou mají i další věc – lidé si alkoholový požitek už tolik nedopřávají ve společnosti v baru nebo v restauraci, ale spíš doma. V hospodách prodeje klesají, alkohol jde na odbyt spíš mezi regály supermarketů.
I to je důsledek úspornějšího chování zákazníků. Dvě deci vína, panák vodky nebo jedno pivo vycházejí v hospodách podstatně dráž než z lahve koupené v obchodu. "Tak to prostě je, lidi šetří, kde se dá. V restauraci platí víc, tam si v ceně totiž kupují službu. V obchodu výhradně ten alkohol," komentuje situaci výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.