Spotřeba zmrzliny v Česku není v porovnání se zmrzlinovými velmocemi, jako je USA nebo Nizozemí, nic moc. Ročně jí na jednu českou hlavu připadá zhruba čtvrtina toho, co si dopřeje průměrný Američan. A zatímco Američané si ji kupují po celý rok, v Česku její prodej kopíruje hodnoty na teploměru.

Jak eliminovat možnost, že ve snaze zahnat horko člověk sáhne vedle? Základní orientaci o tom, z čeho a jak je zmrzlina vyrobena, dá už to, co je (nebo není) na obale napsáno velkým i malým písmem. Potravinářská legislativa totiž jasně upravuje, jaké parametry musí mít jednotlivé druhy zmrzliny a jak je výrobce může označit.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se