Pokud jste v posledních dvou týdnech jeli autem po dálnici D1 z Prahy do Brna, těžko jste ho mohli minout. Jako obrovský jeřáb se vedle dálnice tyčí sloup, na jehož konci je logo a nápis „Chery“. Jde o vlajkový showroom čínské značky, která je zatím posledním přírůstkem mezi automobilkami z této země na českém trhu.
„Pomáhá nám to, lidé se o značku zajímají i kvůli tomu,“ pochvalují si pracovníci z pražského dealerství Chery, které je zčásti ve vlastnictví státu. Showroom otevřel teprve na začátku října, plány jsou ale smělé. Největší vývozce nových aut z Číny by v Česku rád prodával až pět tisíc vozidel ročně. Okamžitě by se tak stal nejpopulárnějším výrobcem z říše středu na trhu. A to je řeč jen o Chery jako hlavní značce celé skupiny, protože v Česku se prodávají (a docela solidně) ještě její další brandy Omoda a Jaecoo.
Co se dočtete dál
- Jaký je klíč k úspěchu čínských značek na českém trhu.
- Kdy by se mohly dostat do TOP 10 nejprodávanějších automobilek.
- Které značky se chystají ke vstupu na český trh.
- Jak vypadaly bizarní začátky dovozu čínských vozů do Evropy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.