Pasažéry srbského dopravce Air Serbia při listování firemním magazínem během letu možná někdy zarazilo neobvyklé jméno pod úvodníkem. „Jirži“ je však jen srbským pokusem přiblížit cestujícím písmeno Ř, které je kromě českých rodilých mluvčích pro všechny ostatní národy prakticky nevyslovitelné. Autorem článku je totiž Jiří Marek, Čech s bohatými profesními zkušenostmi z aerolinek ČSA, LOT či Alitalia, který poslední tři roky stojí v čele státního dopravce Air Serbia. 

Sedmá nejstarší aerolinka světa pod Markovým vedením dokončila restrukturalizaci, výrazně navyšuje zisky a letos očekává pokoření téměř 40 let starého vlastního rekordu z dob bývalé Jugoslávie, když přepraví více než 4,5 milionu cestujících. Přidává také dálkové lety do USA a Číny a výhledově zvažuje i linku do Japonska. To je Markovi blízké. „Mluvím japonsky a do východní Asie mě to pracovně i soukromě hodně táhne,“ říká manažer, který v Japonsku strávil dva roky a 35 let se aktivně věnuje bojovému umění aikido. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká je profesní historie Jiřího Marka.
  • Jak se daří Air Serbia a jaké novinky aerolinka plánuje.
  • Proč z Prahy do Bělehradu létají často čeští lékaři.
  • Proč se podle Marka žije v Bělehradě lépe než v Římě.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.