Každé dva roky se na legendárním Circuit de la Sarthe ve francouzském Le Mans odehrává jedinečné setkání historie a rychlosti. Místo moderních hypersportů, které jedou čtyřiadvacetihodinovku v červnu, se na trať vydávají slavné závodní vozy minulého století, které kdysi psaly dějiny tohoto slavného 24hodinového klání. Nemohou tu startovat jiné stroje než ty, které se podniku v minulosti účastnily. Le Mans Classic ale není jen závod, je to cesta časem, oslava automobilové vášně a pocta legendám, které změnily svět motorsportu.

I proto je Le Mans Classic tak populární. Letos první červencový víkend přilákal na 238 tisíc diváků, o tři tisíce víc než v roce 2023, kdy se oslavovalo 100 let od uskutečnění první čtyřiadvacetihodinovky. Jakkoli je areál obrovský, vždyť i trať je dlouhá 13,6 kilometru a částečně vede po jinak veřejných silnicích, davy jsou všude. Vedle hlavního závodu je totiž také další program bohatý – akce se účastní na 220 různých automobilových klubů, které letos dovezly na 9300 aut. Dlouhá parkoviště jsou plná fascinujících strojů.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se na závodech Le Mans Classic potkává historie motorsportu.
  • Jaké vozy zaujaly na této jedinečné akci.
  • Proč je závodění s historickými automobily tak náročné.
  • Česká stopa v historii závodů a kdo z Česka sem dojel letos.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.