Nakupujte z pohodlí domova. Vyberte si, kdy chcete zboží doručit. Čerstvé farmářské produkty. Skvělá masa a mořské plody. To vše za rozumné ceny. Cenové trháky každý týden. Zboží vám až ke dveřím dovezou nezaměnitelné dodávky v barvách internetového obchodu. Ten navíc nezaložil žádný zelenáč, ale zkušený a známý podnikatel.
Přijde vám nabídka povědomá, a proto i banální? Jenže nejde o žádný moderní internetový obchod, ale o firmu Webvan, průkopníka online prodeje potravin fungujícího už v minulém tisíciletí, v době, kdy budoucí zakladatel Rohlíku.cz Tomáš Čupr ještě nedokončil povinnou školní docházku.
Čas prověřil, že Webvan přišel se službou, kterou lidé potřebují a jsou za ni ochotni platit. Zavedl mnohé moderní postupy a k tomu se zaměřil na oblasti s koncentrovanou populací s mimořádnou kupní silou. Přesto z trhu zmizel a dnes si jeho jméno vybaví málokdo. Že se z nadějného průkopníka nestane zlatý důl pro investory, ale naopak černá díra na peníze, začalo být zřejmé právě před 25 lety. Tehdy praskla pověstná internetová bublina, která odhalila, kolik oslavovaných firem z online světa představovalo z finančního hlediska katastrofu.
Co tehdejší burzovní drama a masakr technologických titulů, kterému neunikly ani superziskové firmy, může říct dnešním investorům?
Co se dočtete dál
- Co spustilo internetovou mánii?
- Proč bublina zvaná „dot-com“ praskla?
- Co se stalo s „americkým Rohlíkem“ a dalšími průkopníky?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.