Široké tunely s kolejemi, po nichž by se bez potíží mohlo prohánět i metro, střídají úzké „chodbičky“, kde se místo po pevné zemi šplhá po kluzkých řetězech na dráze těžního kombajnu. Tříhodinová procházka v dole mě připravila o více energie než celodenní výstup na kavkazský vrcholek s tisícimetrovým převýšením. A to jsem nemusela v dole pracovat.

Zvyknout si na dřinu v těžkých podmínkách není snadné, potvrzují zkušení. Ne každý to zvládne. „Začátky byly hodně těžké,“ vzpomíná střelmistr Dolu ČSM Daniel Krymprle. „Začínal jsem na čelbě a to bylo fyzicky hodně náročné. Přišel jsem z práce domů a spal jsem do další směny,“ říká. Takto žil zhruba rok, než jeho tělo námaze přivyklo.

Zbývá vám ještě 95 % článku

Co se dočtete dál

  • O zájmu lidí z Ostravy o konec těžby.
  • Kolik úrazů na dole bývá.
  • Jak přešly těžební firmy do rukou státu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.