Nešlo o žádné překvapení. Naopak to, že jsou České aerolinie v posledním tažení, bylo jasné už dlouho. S velkým předstihem byl znám i okamžik, kdy naposledy proběhne let nesoucí označení OK. Přesto právě tato událost o minulém víkendu rozpoutala přímo lavinu kritiky zacílenou na dnešní či některou z minulých českých vlád, manažery, kteří ČSA v klíčových okamžicích vedli, či na současné majitele aerolinek, kteří se rozhodli jejich víc než stoletou tradici ukončit.

Veřejná debata o zániku Českých aerolinií přitom není zrovna racionální. O tom, koho a za co pranýřovat, velmi často rozhoduje vedle míry nostalgie i politická orientace, kritika, nebo dokonce zdánlivě nesouvisející okolnost, jakému fotbalovému klubu fandí.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč se z ČSA nestal středoevropský letecký hegemon, ač se toho Poláci obávali.
  • Jak úspěšně stát hlídal „rodinné stříbro“?
  • Která velká jména leteckého byznysu vydržela ještě méně než České aerolinie?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.