Nešlo o žádné překvapení. Naopak to, že jsou České aerolinie v posledním tažení, bylo jasné už dlouho. S velkým předstihem byl znám i okamžik, kdy naposledy proběhne let nesoucí označení OK. Přesto právě tato událost o minulém víkendu rozpoutala přímo lavinu kritiky zacílenou na dnešní či některou z minulých českých vlád, manažery, kteří ČSA v klíčových okamžicích vedli, či na současné majitele aerolinek, kteří se rozhodli jejich víc než stoletou tradici ukončit.
Veřejná debata o zániku Českých aerolinií přitom není zrovna racionální. O tom, koho a za co pranýřovat, velmi často rozhoduje vedle míry nostalgie i politická orientace, kritika, nebo dokonce zdánlivě nesouvisející okolnost, jakému fotbalovému klubu fandí.
Co se dočtete dál
- Proč se z ČSA nestal středoevropský letecký hegemon, ač se toho Poláci obávali.
- Jak úspěšně stát hlídal „rodinné stříbro“?
- Která velká jména leteckého byznysu vydržela ještě méně než České aerolinie?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist