Betonpres je rodinná firma z jižních Čech prodávající především střešní tašky. Po mnoha letech práce zjistila, že nemá žádoucí image, respektive že ji stávající vizuální prezentace ve vztazích se zákazníky a obchodními partnery poškozuje. To jsou přesně chvíle, kdy do hry vstupuje Dynamo design a vizuální identitu předělává. Spolu s designérskými studii Najbrt a Marvil patří k úzké české špičce, na niž se přední tuzemští byznysmeni či představitelé sportovních svazů a veřejných organizací nejčastěji obracejí.

„Navrhujeme nebo obnovujeme jejich zastaralý vizuální styl, aby mohli dál expandovat a aby firma byla na trhu správně vnímána. Osvícení klienti nás oslovují sami, neboť si uvědomují, že jejich korporátní identita pokulhává,“ říká Michal Richtr, majitel Dynamo design a jeden z největších tuzemských propagátorů užívání designu v byznysu. „My jsme pro ně partneři do diskuse, neboť nejsou schopni sami problém definovat. Často říkají, že jejich logo už všichni znají a není třeba ho měnit. Na to jim odpovídám, že každá ze 100 největších firem světa ve své historii několikrát logo změnila, byť třeba jen dílčím způsobem.“

Podle jeho slov není možné korporátní design zakonzervovat a myslet si, že když ho jednou uděláš, tak ho máš navždy dobrý. „Svět okolo se mění, tomu je třeba se přizpůsobit.“

Možná se to nezdá, ale i nejvíce zavedené letité značky jako Mercedes, Shell nebo Coca-Cola prošly několika změnami. „Skoro každých deset let dochází k jejich faceliftům,“ tvrdí Richtr, jehož práce je vidět například i na současné vizuální identitě společností ČEZ, Home Credit či Super zoo, festivalech Rock for People a Febiofest nebo na XVII. všesokolském sletu. „Na začátku je potřeba mít kvalitně graficky navržený a dobře identifikovatelný základ. Pak má smysl jej dál rozvíjet a inovovat.“

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo konkrétně využívá design jako svou konkurenční výhodu?
  • Čím se dotkl vedení některých firem?
  • Jak vypadala 90. léta a které známé značky patřily k prvním klientům?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.