V uličkách Mostu se motorky a později auta organizovaně proháněly záhy po válce. V roce 1947 se uskutečnil první oficiální rychlostní závod motorek kolem místního pivovaru. Pak se trať často měnila, vždycky ale vedla po běžných silnicích. Závody se staly tak populárními, až bylo rozhodnuto vybudovat zde okruh.

Stavět se začalo v roce 1978 na ploše bývalého povrchového hnědouhelného lomu Vrbenský. „Autoři návrhu si nemohli důkladně prohlédnout víc zahraničních tratí. Navštívili sice dva německé okruhy Hockenheim a Nürburgring, ale při projektování měli k dispozici jen předpisy mezinárodních federací a inspirací jim bylo sledování závodů v televizi. Ale dopadlo to dobře,“ říká Radek Laube z Autodromu Most.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.