Od začátku letošního roku je Kateřina Burešová plně zaměstnaná ve Škodě Auto. Zodpovídá za vývoj části nové globální platformy (základ vozu včetně motoru, sedaček, topení nebo elektroniky) pro celou skupinu Volkswagen. Novou pracovní náplň dostala po necelých čtyřech letech v externí pozici v oddělení aerodynamiky. „Jejich šéf si mě pamatoval ze závodů a nabídl mi práci,“ říká inženýrka. Když mluví o závodech, má na mysli studentskou formuli. Tato mezinárodní soutěž vznikla v roce 1981 v USA pod záštitou Society of Automotive Engineers (SAE). Vedle toho, že se oceňují vítězové na trati, je to také klání samotných inženýrů a konstruktérů. První závod v Evropě se uskutečnil v roce 1998, dnes jich je 13. Silné zázemí má ve Velké Británii, v Německu a Itálii.  Vysokoškolské týmy jezdí prezentovat své dovednosti po světě a jejich členové se dostávají do slibných kontaktů s lidmi z praxe.

Burešová se v prváku na Českém vysokém učení technickém přidala k týmu eForce, který vyvíjí elektrickou formuli. Měla na starosti třeba aerodynamický design jednotlivých částí auta. A když dostudovala, práci jí nabídli hned. Teď o dovolené se ke své studentské srdcovce vrací. Od roku 2019 pomáhá organizovat závody Formula Student v Mostě, kde prý dělá „od všeho něco“: sestavuje rozvrh jízd, koordinuje týmy, komunikuje s médii.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.