Čím to, že Toyota, tvůrce prvního masově prodávaného hybridního auta Prius, je v porovnání s konkurenty poměrně skeptická, když jde o „plnokrevné“ elektromobily spoléhající jen na baterie? Značný podíl na tom má dlouholetý šéf automobilky a od letošního dubna předseda její dozorčí rady Akio Toyoda. Vnuk zakladatele automobilky je – či byl, nyní je mu 67 let – také amatérský závodník. Má proto pro silný spalovací motor s písty a ventily a turbem slabost. Jeho vášeň je tak silná, že pod pseudonymem Morizo závodil i v Le Mans a prosadil do výroby řadu sportovně laděných modelů. Prototyp nadupané verze kompaktního modelu Yaris, základu pro světový šampionát rallye, jako testovací jezdec osobně rozsekal. Tedy ne on, to Morizo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.