Čím to, že Toyota, tvůrce prvního masově prodávaného hybridního auta Prius, je v porovnání s konkurenty poměrně skeptická, když jde o „plnokrevné“ elektromobily spoléhající jen na baterie? Značný podíl na tom má dlouholetý šéf automobilky a od letošního dubna předseda její dozorčí rady Akio Toyoda. Vnuk zakladatele automobilky je – či byl, nyní je mu 67 let – také amatérský závodník. Má proto pro silný spalovací motor s písty a ventily a turbem slabost. Jeho vášeň je tak silná, že pod pseudonymem Morizo závodil i v Le Mans a prosadil do výroby řadu sportovně laděných modelů. Prototyp nadupané verze kompaktního modelu Yaris, základu pro světový šampionát rallye, jako testovací jezdec osobně rozsekal. Tedy ne on, to Morizo.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se