Je jediným Čechem v divizi, která se v mnichovské automobilce BMW zabývá vývojem autonomního řízení a asistenčních systémů řidiče. „To, na čem teď pracujeme, bude vidět zhruba za šest let,“ říká Tomáš Kubic a předvídá, že samořiditelná auta se uplatní nejprve na dálnicích, kde je provoz nejpřehlednější. Následovat budou běžné silnice a teprve potom městský provoz, který je nejkomplikovanější.

Do zahraničí odešel Kubic ve dvaceti letech a už tam zůstal. Nejprve pracoval ve Velké Británii pro automobilku Mini. Dnes má v Německu na starosti koordinaci vývoje společné platformy pro samořiditelná auta mezi BMW a koncernem Stellantis, který sdružuje italsko‑americký Fiat Chrysler a francouzské PSA. „S Angličany jsem sice vycházel dobře, ale potvrdilo se mi, že se kulturně cítím mnohem blíž Němcům a vyhovuje mi jejich přístup k práci. Navíc v německé centrále je daleko víc kariérních příležitostí a profesních možností,“ vysvětluje Kubic, proč opustil Británii.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se