Je jediným Čechem v divizi, která se v mnichovské automobilce BMW zabývá vývojem autonomního řízení a asistenčních systémů řidiče. „To, na čem teď pracujeme, bude vidět zhruba za šest let,“ říká Tomáš Kubic a předvídá, že samořiditelná auta se uplatní nejprve na dálnicích, kde je provoz nejpřehlednější. Následovat budou běžné silnice a teprve potom městský provoz, který je nejkomplikovanější.
Do zahraničí odešel Kubic ve dvaceti letech a už tam zůstal. Nejprve pracoval ve Velké Británii pro automobilku Mini. Dnes má v Německu na starosti koordinaci vývoje společné platformy pro samořiditelná auta mezi BMW a koncernem Stellantis, který sdružuje italsko‑americký Fiat Chrysler a francouzské PSA. „S Angličany jsem sice vycházel dobře, ale potvrdilo se mi, že se kulturně cítím mnohem blíž Němcům a vyhovuje mi jejich přístup k práci. Navíc v německé centrále je daleko víc kariérních příležitostí a profesních možností,“ vysvětluje Kubic, proč opustil Británii.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.