Centrála Twitteru na sanfranciské hlavní třídě Market Street je přesně taková, jak velí architektonický bonton Silicon Valley – hodně barev, každý kout v jiném stylu, vybavené kuchyňky a nadité výdejní automaty, pestrost na každém rohu. Interiéry budov, kde se usídlily další populární aplikace Snapchat, LinkedIn, TikTok, TripAdvisor nebo Spotify, si s nimi v hravosti a rozjuchanosti nezadají. Pražské ústředí společnosti Httpool ve Velflíkově ulici u komplexu ČVUT je pravým opakem: sem tam nějaký plakát, jinak povětšinou bílé zdi uspořádané jako v bytě, nic luxusního ani hipsterského. Přesto toho mají tyto kanceláře se zmíněnými sociálními sítěmi společného víc než dost – Httpool supluje jejich zastoupení na českém trhu, takže když chce nějaká firma rozjet třeba na Twitteru pořádnou kampaň, musí zavítat právě sem.

„Na trhu je znát velká dynamika. Hodně k tomu samozřejmě přispěl covid a přesun do digitálního světa, ale práce přibývalo už předtím,“ říká Filip Kec, který do české a slovenské pobočky Httpool přišel v roce 2018. Za úkol tehdy měl pořádně nastartovat marketingové kampaně na profesní síti LinkedIn, po roce dostal na starost celou filiálku původně slovinské agentury. Ta dnes působí na 70 trzích světa a je součástí nadnárodní mediální skupiny Aleph, kterou investoři nedávno ocenili na dvě miliardy dolarů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se