Sport je součástí života Jana Kratochvíla už odmala, vždycky se hodně hýbal, hrál tenis, basketbal, fotbal… A také florbal, kterému propadl, když studoval na česko-rakouském gymnáziu v Praze na přelomu 90. let a nového milénia. V Česku mimořádně populárnímu sportu zůstal věrný i po návratu do Německa, kde s rodiči žil už před revolucí a kam později odešel studovat berlínskou Svobodnou univerzitu. Dokonce tam trénoval juniorské reprezentační týmy a působil i v německé florbalové asociaci. „Florbal je ovšem v Německu podstatně menší sport než v Česku,“ mírní své funkcionářské úspěchy. Raději se chlubí těmi byznysovými.

Také v nich hraje určitou roli florbal. Tím, čím jsou pro běhání nebo kopanou Adidas a Nike, je zejména pro florbal švédská značka Salming. Vznikla až po roce 2000 a k jejímu úspěchu na největším evropském trhu výrazně přispěl právě Jan Kratochvíl. Nejprve spoluzaložil agenturu, která menším a mladším sportovním značkám, jako je Salming, pomáhala s rozjezdovými kampaněmi a s distribucí, v roce 2014 pak nastoupil přímo do nově vzniklé německé pobočky Salmingu jako šéf marketingu. „Zaměřili jsme se na házenou, která je v Německu hodně populární. Myslím, že můžeme být spokojení,“ říká. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se