Zájem o videohry se během pandemie sice zvýšil, e‑sport na tom ale nijak nevydělal. Podle analytické společnosti Newzoo dosáhly za rok 2019 příjmy v e‑sportu 957,5 milionu dolarů, loni to bylo 950 milionů dolarů. Podobně jako tradiční sport zasáhl e‑sport koronavirus. Největším světovým turnajům v počítačových hrách běžně z ochozů stadionů přihlížejí desetitisíce diváků. Loni se však buď uskutečnily bez obecenstva, jako světový šampionát v League of Legends v Číně, nebo byly o rok odloženy, jako v případě mistrovství světa ve hře Dota 2, které je se 40 miliony dolarů turnajem s nejvyšší finanční odměnou.

Jednoznačně největším zdrojem příjmů ve světě e‑sportu jsou partnerství se sponzory. Podle dat Newzoo tímto způsobem minulý rok získal 580 milionů dolarů. Následují vysílací práva a poplatky vydavatelům her a až na čtvrtém místě jsou příjmy ze vstupenek a merchandisingu. Podle průzkumů e‑sport zajímá nejvíce lidi mezi 16 a 35 lety a například loňské mistrovství světa v League of Legends (LoL) v Šanghaji sledovalo on‑line téměř 46 milionů diváků. Zájem sponzorů proto stoupá.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se