Letní olympijské hry jsou nejsledovanější sportovní akcí na světě. Letos se očekává, že přenosy z olympiády uvidí polovina světové populace. Poslední letní hry v Riu sledovalo v roce 2016 asi 3,6 miliardy lidí, zhruba o sto milionů více než mistrovství světa ve fotbale o dva roky později. Olympiáda nicméně musí neustále bojovat, aby svoji pozici neztratila. A to nejen po protestech Japonců proti jejímu konání v době pandemie, kvůli kterým tento týden omezila reklamu Toyota, jeden z hlavních sponzorů.

„Olympijská značka je v srdcích a myslích lidí po celém světě stále silná,“ prohlásil Rob Prazmark, zakladatel společnosti 21 Marketing, která pomohla Mezinárodnímu olympijskému výboru zprostředkovat sponzoring za více než tři miliardy dolarů. Celkem výbor mezi lety 2017 a 2020 utržil za marketing a prodej vysílacích práv asi 6,5 miliardy dolarů. Hry zatím nemají o sponzory nouzi. Podle posledních dat z roku 2019 je olympiáda, konkrétně její letní verze, s hodnotou 375 miliard dolarů druhou nejsilnější značkou na světě. První, finále ligy amerického fotbalu, známé jako Super Bowl, se cení na 780 miliard.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se